Veelgestelde vragen over het Ouderweb

Waarom heeft het Liemers College een ouderweb?

Het Liemers College wil u als ouder eenvoudig toegang geven tot de gegevens van uw kind(eren). Bovendien willen we u in staat stellen eenvoudige wijzigingen digitaal aan ons door te geven.

Het e-mailadres waarmee ik moet inloggen klopt niet meer. Wat nu?

Als u uw wachtoord nog weet, kunt u gewoon inloggen met uw oude e-mailadres als gebruikersnaam. Verander daarna bij 'Uw contactgegevens' het e-mailadres. Als u uw wachtwoord en verzorgernummer nog weet, kunt u ook het verzorgernummer als gebruikersnaam gebruiken om in te loggen.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat nu?

- Ga naar het ouderweb en klik op de knop 'Wachtwoord vergeten?'. Type het bij ons bekende e-mailadres en klik op de knop 'verzenden'. U krijgt dan een e-mail met verdere instructie.

- Als uw e-mailadres is veranderd, stuurt u een e-mail naar ouderweb@liemerscollege.nl onder vermelding van de naam van uw kind en zijn of haar leerlingnummer (dit nummer staat op de leerlingpas). De dag nadat dit in onze administratie verwerkt is, surft u naar het ouderweb en klikt u op de knop 'Wachtwoord vergeten?'. Type dan het e-mailadres en klik op de knop 'verzenden'. U krijgt dan een e-mail met verdere instructie.

Ik heb nooit een account (gebruikersnaam en wachtwoord) om in te loggen ontvangen. Wat nu?

Als u bij de aanmelding van uw kind een e-mailadres hebt opgegeven, krijgt u begin augustus een e-mail met uw gegevens. Dat geldt ook als uw kind tussentijds is ingestroomd. Toch niets gehad? Stuur een e-mail naar ouderweb@liemerscollege.nl onder vermelding van de naam van uw kind en zijn of haar leerlingnummer (dit nummer staat op de leerlingpas). U krijgt dan een e-mail met verdere instructie.

Ik heb al een kind op het Liemers College en nu gaat mijn volgende kind ook naar het Liemers College. Krijg ik daarvoor een nieuw account?

Nee, u kunt met het bij u bekende account ook de gegevens van uw andere kind(eren) bij ons op school bekijken. Na het inloggen staat midden boven in het scherm een optie waarmee u tussen uw kinderen kunt 'wisselen'.

Mijn vaste telefoonnummer is gewijzigd, of ik ben verhuisd. Hoe kan ik dit doorgeven?

Wij verzoeken u de wijziging van uw telefoonnummer of uw verhuizing aan ons door te geven door een e-mail te sturen naar de administratie van de locatie(s) waar uw kind(eren) zit(ten). U kunt natuurlijk ook een briefje aan uw kind(eren) meegeven.

De op het ouderweb vermelde gegevens kloppen niet. Wat moet ik doen?

- Als uw e-mailadres of mobiele telefoonnummer niet (meer) klopt, dan kunt u dat zelf op het ouderweb aanpassen. Raadpleeg eventueel de instructie.
- Als de resultaten van uw kind niet goed op het ouderweb staan, dan kan uw kind de vragen daarover aan de docent van het betreffende vak of aan de mentor stellen. Eventueel kunt u ook zelf een gesprek met de docent of mentor aanvragen.
- Een wijziging van uw vaste telefoonnummer of een verhuizing kunt u per e-mail of brief doorgeven aan de administratie van de locatie waar uw kind les heeft.

Ik krijg een foutmelding bij het invoeren van mijn e-mailadres. Wat moet ik doen?

Een e-mailadres mag slechts door één ouder gebruikt worden voor inloggen op het ouderweb. Het systeem geeft een foutmelding als u probeert het e-mailadres dat bij uw partner (of iemand anders) geregistreerd staat in te voeren. Voor veel ouders van onze school is het een praktische oplossing dat zij samen één account gebruiken. Misschien een optie voor u?

Wilt u ieder met een eigen account inloggen? Vul dan een ander e-mailadres is (bijvoorbeeld van uw werk of juist uw privé-mailadres).

Mocht ook dat niet lukken, stuur dan een e-mail naar ouderweb@liemerscollege.nl en leg de situatie uit. Vermeld s.v.p. altijd het leerlingnummer en de naam van uw kind.

Het ouderweb is niet beschikbaar. Wat nu?

Net als bij elke andere website komt het bij grote drukte incidenteel voor dat de site niet beschikbaar is. Er is ook af en toe onderhoud op het ouderweb waardoor toegang niet mogelijk is. Probeert u het in zo’n geval op een later moment nogmaals.

Ik vind het ouderweb onlogisch, niet mooi of ik zie niet alles wat ik zou verwachten.

U kunt uw suggesties voor verbeteringen mailen naar ouderweb@liemerscollege.nl.

Wij hebben geen computer of internettoegang. Hoe blijven wij op de hoogte?

Allerlei oplossingen zijn mogelijk. We kunnen bijvoorbeeld onze e-mail versturen via het school-mailadres van uw kind. Neem contact op met de locatie waar uw kind zit. We zoeken samen wat het beste past.

Ik krijg een melding dat mijn kind heeft besloten geen gegevens te willen tonen. Wat moet ik doen?

De oorzaak kan zijn dat uw kind inmiddels 18 jaar en dus meerderjarig is. Uw kind kan zelf in het leerlingportaal toegang geven. Hij/zij logt in op het leerlingweb, gaat naar Leren bij/Profiel, en vinkt aan welke ouder(s) de gegeven mag/mogen zien.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten én ik weet niet meer met welk e-mailadres ik toegang heb tot het ouderweb?

Als u niet meer weet welk e-mailadres u aan school heeft doorgegeven, kunt u contact opnemen met de administratie van de locatie waar uw kind les heeft. U geeft uw e-mailadres door. De volgende werkdag gaat u naar het ouderweb en klikt op 'wachtwoord vergeten'. Type het opgegeven e-mailadres als gebruikersnaam en klik op verzenden. U ontvangt een e-mail met een link. Als u de link aanklikt, komt u in het inlogscherm van het ouderweb. Type het opgegeven e-mailadres in en een zelf uit te kiezen wachtwoord om in te loggen op het ouderweb.

Ik heb een andere vraag?

Mail deze naar ouderweb@liemerscollege.nl.